سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناسایی رایج ترین انواع ارور لباسشویی پاکشوما

 

ارور ماشین لباسشویی پاکشوما یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام استفاده از ماشین لباسشویی پاکشوما بدانید، زیرا برای استفاده صحیح از این ماشین لباسشویی بایستی قادر به شناسایی انواع ارور لباسشویی پاکشوما شوید.

اگر با ارورهای مختلفی در ماشین لباسشویی مواجه شدید و معنی آنها را نمی دانید، از شما می خواهیم تا در ادامه مطالب با ما همراه باشید، زیرا در این مقاله علاوه بر توضیحات کاملی درباره هر یک از انواع ارور لباسشویی پاکشوما، نحوه رفع آن ها را نیز می آموزید.

انواع ارور در ماشین لباسشویی برند پاکشوما

 

قبل از اینکه هر نوع ارور لباسشویی پاکشوما را بشناسیم، باید بدانیم که هر ایرادی که در زیر به شما اطلاع خواهیم داد، روشی متفاوت برای بررسی و رفع دارد، زیرا برخی از آنها توسط شما قابل رفع است، اما برخی ارورها وجود دارد که توسط شما قابل رفع نیست و  برای تعمیر لباسشویی پاکشوما مشهد نیاز به کمک تکنسین متخصص دارید.

ارور e1   در لباسشویی پاکشوما

 

این خطا زمانی رخ می دهد که فشار سرعت آب گیری دستگاه کند می باشد و معمولا مواقعی ماشین لباسشویی با این مشکل مواجه می شود که  ماشین لباسشویی داخل خانه ای در طبقات بالای یک ساختمان می باشد.

لازم به ذکر است که خطای e1 در صورت بروز مشکل در شیر برقی و فیلتر ورودی نیز نمایش داده می شود.

ارور pe در لباسشویی پاکشوما

 

نمایش این ارور لباسشویی پاکشوما به دلیل بروز مشکل فنی در قطعه هیدروستات دستگاه می باشد و برای رفع آن بایستی از تکنسین تعمیر لباسشویی مشهد کمک بگیرید، زیرا این قطعه جزو حساس ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی می باشد که تعمیر آن نیز نیازمند دانش و تخصص به خصوص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی می باشد.

ارور ue در لباسشویی پاکشوما

این ارور ماشین لباسشویی پاکشوما به دلایل زیادی ایجاد می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد.

·      فرسودگی قطعات

·      طولانی شدن زمان شست و شوی لباس ها

·      پر کردن درام ماشین لباسشویی بیشتر از ظرفیت تعریف شده

·      عدم تراز بودن دستگاه

·      و ..

در زیر نحوه بررسی و رفع خطای دستگاه پاکشوما را به شما گفته ایم، پس با رفتن به ادامه مطلب می توانید بلافاصله ارور لباسشویی پاکشوما را برطرف کنید.

اگر این خطا به دلیل وجود لباس های زیاد در ماشین رخ می دهد، باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و ماشین لباسشویی را خاموش کنید، سپس میزان لباس ها را در ماشین کاهش دهید زیرا لباس ها پس از تماس با آب سنگین می شوند. برای جلوگیری از این وضعیت، وزن لباس ها باید کمتر از تعداد تعیین شده در دستگاه باشد تا پس از خیس شدن لباس، از این خطاها جلوگیری شود.

قبلاً اشاره کردیم که یکی از دلایل این ماشین لباسشویی تراز نبودن ماشین لباسشویی است. برای حل این مشکل، یک تکه چوب یا مقوا را در زیر پایه ماشین لباسشویی در حالی که ماشین در حال خشک کردن لباسشویی است قرار دهید.

هرگز لباس های شسته شده را داخل دستگاه به جا نگذارید.

سعی کنید از قرار دادن لباس هایی همچون کت، حوله و ... در ماشین لباسشویی خودداری کنید و اگر چنین لباس هایی را در مخزن ماشین قرار دادید، برنامه شستشوی مناسبی را انتخاب کنید.

یکی از دلایل این خرابی در دستگاه پاکشومابرد الکتریکی می باشد و همانطور که می دانید این قطعه حساس ترین قسمت ماشین لباسشویی است بنابراین تعمیر این قطعه باید توسط تعمیرکار ماشین انجام شود.

یکی دیگر از دلایل نمایش خطای ue بروز مشکل در سنسور تاخو است و در صورتی که این ارور به دلیل خرابی این قطعه نمایش داده شود، به دلیل غیر قابل تعمیر بودن باید آن را تعویض کنید.

آخرین دلیلی که ممکن است باعث بروز این خطا شود، عدم اتصال کابل ها به ماشین لباسشویی است که باید توسط تکنسین بررسی شود.

ارور fe در لباسشویی پاکشوما

در واقع دلایل بسیاری مبنی بر ایجاد این ارور لباسشویی پاکشوما می باشند، اما اصلی ترین علت ایجاد ارور در ماشین لباسشویی پاکشوما عدم آبگیری ماشین لباسشویی به میزان مناسب است. در ادامه انواع دلایل ایجاد این ارور را به شما معرفی خواهیم کرد.

·      برد الکتریکی

·      هیدروستات

·      ترمسوتات

·      شلنگ شیر برقی

·      سیم کشی در بین قطعات ماشین لباسشویی

·      و …

ارور e10 در ماشین پاکشوما

در صورت وجود مشکل در تامین آب در دستگاه با این خطاهای شستشو مواجه خواهید شد. در واقع این خطا نشان دهنده نقص در عملکرد ماشین لباسشویی است که نمی تواند عملکرد خود را انجام دهد. در زیر تمام مراحل لازم برای رفع این خطا را به شما اطلاع خواهیم داد.

1.   شلنگ دستگاه را چک کنید

2.   شیر ورودی را باز کنید و به بررسی آن بپردازید تا از قطع نبودن آب مطمئن شوید

3.   شیر برق را چک کنید

اگر علت خطای نمایش داده شده روی شیر برقی و شیر ورودی را پیدا نکردید، باید از کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

ارور e12 در لباسشویی پاکشوما

یکی از انواع ارورهای دستگاه پاکشوماارور e12 می باشد که دلایل زیادی برای بروز این ارور وجود دارد. در زیر نمونه هایی از این دلایل را ارائه خواهیم داد.

·      پر شدن آب بیش از اندازه در ماشین لباسشویی

·      پمپ آب مشکل دارد

·      خرابی شیر برقی

·      بروز مشکل در شیر برقی

·      مشکل در سنسور تشخیص و تعیین میزان سطح آب

باید بگوییم که برای رفع این خطا باید شیر برقی، پمپ آب و سنسور تنظیم سطح آب بررسی شود و در صورت وجود مشکل در هر یک از این قطعات، این قطعات باید تعویض شوند.

ارور OE در لباسشویی پاکشوما

اگر پمپ آب ماشین لباسشویی مشکل داشته باشد با این ارور ماشین لباسشویی مواجه می شوید اگر برد الکتریکی هم مشکل داشته باشد این ارور ظاهر می شود.

برای رفع خطای OE، لوله تخلیه را بررسی کنید و در صورت پیچ خوردگی یا گرفتگی آن را تعمیر کنید.

اگر برق و لوله کشی مشکلی ندارد مشکل از سیستم برق است و باید از کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

ارور E21 در لباسشویی پاکشوما

اگر ماشین لباسشویی پاکشوما مشکل تخلیه داشته باشد، این ارور لباسشویی پاکشوما در پنل این دستگاه مشاهده می شود. گرفتگی شلنگ ها، خرابی پمپ و بروز مشکل در برد الکتریکی باعث نمایش این ارور خواهد شد.

برای رفع این خطا، ابتدا شلنگ ها را تمیز کرده و هر گونه اجسام خارجی که باعث انسداد می شود را بردارید و در صورت عدم رفع ارور به بررسی پمپ تخلیه بپردازید.