سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام مارک یخچال مناسب است؟ رتبه بندی بهترین برندهای یخچال

در این مقاله با بررسی بهترین برندهای یخچال و ارائه راهنمای خرید به کاربران عزیز به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین برند یخچال کدام است. هنگام خرید لوازم خانگی، به عنوان مثال یخچال، اولین سوالی که مطرح می شود این است: «کدام مارک یخچال مناسب است؟» زیرا اولین قدم این است که نوع یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس مارک و خرید انجام دهید.

در این مقاله به معرفی بهترین برندهای یخچال سازی می پردازیم و سپس به شما در یافتن پاسخ سوال انتخاب برند یخچال کمک می کنیم.

انتخاب برند در خرید یخچال چقدر اهمیت دارد اول از همه، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: چرا انتخاب برند قبل از خرید یخچال بسیار مهم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خرید یخچال مستلزم صرف هزینه قابل توجهی است و نکته مهم دیگر این است که یخچال را می توان یکی از مهمترین لوازم خانگی دانست زیرا وظیفه آن نگهداری مواد غذایی است. مواد مسئول خانه هستند، بنابراین باید مارک را انتخاب کنید، تمام جوانب مثبت و منفی مارک های مختلف را در نظر بگیرید و در نظر بگیرید که چقدر می توانید برای خرید جدید ترین یخچال هزینه کنید.

انواع یخچال

به عنوان اولین قدم برای بررسی مارک یخچال خوب و انتخاب یخچال مورد نظر، باید بر اساس مزایا و معایب هر نوع، نوع یخچال را انتخاب کنید. در این بخش به بررسی  تعمیر خانگی انواع یخچال ها و مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

یخچال پایین، فریزر بالایی

یکی از انواع یخچال هایی که می توانید در لیست قرار دهید، یخچالی است که در بالا یک محفظه فریزر و در پایین یخچال دارد. از مزایای این مدل می توان به مصرف انرژی کمتر و حمل و نقل راحت تر اشاره کرد. قیمت این مدل نسبت به یخچال های دو نفره و ساید کمتر است، فضای کمتری در آشپزخانه اشغال می کند و مناسب خانواده های با جمعیت کم یا متوسط ??است.از معایب این مدل یخچال می توان به کم بودن گنجایش فریزر و یخچال اشاره کرد و نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل اینکه یخچال در قسمت پایین است شما برای هر بار استفاده باید خم شوید تا بتوانید به مواد داخل یخچال دسترسی داشته باشید.

یخچال بالا، فریزر پایین

یکی دیگر از انواع یخچال مدلی است که قسمت بالایی دستگاه متعلق به یخچال و قسمت پایین دستگاه فریزر است. از مزایای این مدل می توان به اشغال فضای کمتر در آشپزخانه و حمل آسان تر اشاره کرد. ظرفیت فریزر در این مدل بیشتر از مدل قبلی است و برای خانواده هایی با جمعیت کم و یا متوسط مناسب است.

از معایب این مدل می توان به مصرف انرژی بیشتر از مدل قبلی اشاره کرد و نیز این مدل قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که خنک سازی فریزر نسبت به یخچال کندتر است.یخچال تک درب یکی دیگر از مدل های یخچال است که یک دستگاه تک در است. مزیت این محصول مانند سایر محصولات این است که فضای کمتری اشغال می کند، خرید آن ارزان تر است و حمل و نقل آسانی دارد. مصرف برق این مدل بسیار کم بوده و دستگاه مناسب مجردها، شرکت ها و ادارات می باشد.

یکی از معایب این مدل یخچال ظرفیت کم یخچال و طولانی تر بودن فرآیند خنک سازی است. البته باید در نظر داشت که به دلیل ظرفیت کمتری که نسبت به مدل های دیگر دارد می تواند مقدار زیادی غذا را در خود جای دهد. این مدل یخچال آن را نخواهد داشت.

یخچال درب فرانسوی

یکی دیگر از مدل های یخچال است که می توانید به لیست خود اضافه کنید. یکی از مزیت های این مدل ظرفیت زیاد آن است، بنابراین این مدل برای خانواده های پرجمعیت مناسب است و این دستگاه دارای آن است. خدمات مختلفی نیز وجود دارد.

از معایب این مدل می توان به اشغال فضای بیشتری در آشپزخانه نسبت به مدل های دیگر، گران بودن و حمل و نقل دشوارتر اشاره کرد. این نکته حائز اهمیت است که مصرف انرژی این یخچال بالاست و وقتی صحبت از تعمیر یخچال در مشهد به میان می آید، این مدل نسبت به سایر مدل هایهزینه تعمیر و نگهداری بالاتری دارد.

یخچال دوقلو

نوع دیگری از یخچال که می توانید به لیست خود اضافه کنید یخچال دوقلو است. از مزایای این نوع می توان به قابلیت حمل آسان و ظرفیت زیاد دستگاه اشاره کرد.در این مدل دسترسی به طبقات و قفسه ها آسان تر از دیگر مدل ها است و این مدل برای خانواده های پرجمعیت مناسب است.

از معایب این نوع می توان به اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه، مصرف بالای انرژی و قیمت بالاتر نسبت به دیگر مدل ها اشاره کرد.

یخچال ساید

آخرین مدل یخچال که در مقاله یخچال چی بخرم خوبه به بررسی آن می پردازیم، یخچال های ساید است که از مزایای این مدل می توان به امکانات و طراحی متنوع، دسترسی آسان به یخچال و فریزر، گنجایش بیشتر اشاره کرد که این مدل به دلیل گنجایشی که دارد برای خانواده های پرجمعیت نیز مناسب است.

از معایب این مدل می توان به حمل سخت تر، قیمت بیشتر نسبت به سایر موارد، اشغال فضای زیاد در آشپزخانه و مصرف انرژی بالا اشاره کرد. نکته ای که شما درباره این مدل یخچال باید در نظر داشته باشید این است که هزینه تعمیرات و نگهداری بهترین یخچال ساید بیشتر است و شما باید به صورت منظم فیلتر آب یخچالرا تعویض کنید.

کدام برند یخچال خوب است: برندهای ایرانی

بعد از انتخاب مدل یخچال و تشخیص ایرانی یا خارجی بودن آن نوبت به بررسی برندهای یخچال ایرانی می رسد تا با آگاهی کامل بتوانید برند و نوع یخچال را انتخاب کنید.

کدام مارک یخچال مناسب است؟

اسنوا

اسنوا یکی از محبوب ترین برندهای لوازم خانگی ایرانی است به همین دلیل تعداد قابل توجهی از خانواده ها از این برند برای لوازم خانگی خود استفاده می کنند. از مزایای این برند می توان به فناوری های پیشرفته، رده مصرف انرژی A+، عمر طولانی محصول و ساخت فولاد ضد زنگاشاره کرد.

معایب این برند عبارتند از: قیمت نسبتاً بالا، خدمات نامناسب به مشتریان، تشکیل قالب و بوی نامطبوع.

پاکشوما

یکی دیگر از برندهای ایرانی که می توانید به لیست خود اضافه کنید پاکشوما است.از مزایای این برند می توان به قیمت مناسب، رده مصرف انرژی A+، کم صدا و فضای مورد نیاز، گارانتی و خدمات پس از فروش و استفاده از مواد اولیه مرغوب اشاره کرد.

از معایب این برند می توان به عدم تنوع رنگ و نوع محصول، نداشتن اتاق مجزا برای نگهداری میوه و نبود دستگاه یخساز اتوماتیک متصل به آب شهر اشاره کرد.

امرسان

امرسان یکی از برندهای ایرانی است که طیف وسیعی از مدل های یخچال را با قیمت های مناسب در بازار عرضه می کند. مصرف انرژی این برند بین الف تا ب است، یخچال های این برند جادار بوده و دارای قفسه های زیادی هستند.

از معایب این برند می توان به کیفیت پایین دستگیره ها و کشوها، صداهای نسبتا بلند، کیفیت بدنه نامناسب و خدمات نامناسب به مشتریان اشاره کرد.فولاد برق

یکی دیگر از برندهای ایرانی که به دلیل کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه خود متمایز است، برند الکترواستیل است. از ویژگی های یخچال های این برند ظرفیت داخلی کافی، سیستم خنک کننده سریع، فیلتر نانو نقره ای و تعمیر آسان می باشد.

از معایب دستگاه های این برند می توان به مشکلات خنک کنندگی در برخی مدل ها، صدای نسبتاً بالا و خدمات ناکافی به مشتریان اشاره کرد.

هیمالیا

 این برند ایرانی در سالیخچال هایی با ظرفیت داخلی کافی و سیستم ضد یخ روانه بازار کرد و لاستیک های دور درب های این برند آنتی باکتریال و قابل تعویض می باشد و رده مصرف انرژی یخچال های این برند A می باشد.

از معایب یخچال های برند هیمالیا می توان به کیفیت پایین یخچال و یخ ساز، سایز بزرگ، صدای نسبتاً زیاد و عدم امکان جداسازی دو یخچال اشاره کرد.

یکی از برندهای ایرانی با سابقه ساخت طولانی و قیمت مناسب یخچال، برند پارس می باشد. یخچال های این برند صدای کمی تولید می کنند اما از معایب دستگاه های این برند می توان به عملکرد ضعیف بدنه نسبتاً باکیفیت و قطعات نشان داده شده در زیر اشاره کرد.

دیپوینت

یک برند ایرانی است که نسبت به سایر برندها جوان‌تر است اما از فناوری‌های روز در محصولات خود استفاده می‌کند. یخچال های این برند دارای حجم داخلی خوب و سیستم ضد یخ هستند. از دیگر مزایای آن می توان به گارانتی معتبر، کیفیت و قیمت مناسب، در دسترس بودن قطعات یدکی، قفل کودک و صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.

از معایب یخچال های این برند می توان به موارد زیر اشاره کرد: انتخاب نامناسب مدل های دو و بغل، خدمات نامناسب به مشتریان، عدم تنوع رنگ و صدای زیاد مدل های دوبل.