سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی 13 ارور ظرفشویی سامسونگ + بهترین روش های عیب یابی ماشین ظر

 

ارور ظرفشویی سامسونگ یکی از جنبه‌های کلیدی استفاده از این دستگاه پرکاربرد است. برای افرادی که از ماشین ظرفشویی سامسونگ بهره‌مند هستند، شناخت انواع ارورها و تفسیر معانی آن‌ها ضروری است.

شناخت ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ به کاربران اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن مشکلات را شناسایی و رفع کنند. پس اگر از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود تا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر : بهترین ماشین ظرفشویی

انواع ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

 

در ادامه به معرفی مهم ترین ارور ها در ظرفشویی سامسونگ می پردازیم اما پیش از مطالعه مطالب، لازم به ذکر است که انواع ارور ظرفشویی سامسونگ به دلایل متفاوتی رخ می دهند که بنابراین نحوه رفع هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت است چرا که بروز این خطاها علت های متفاوتی دارند و همچنین رفع و تعمیر آن ها بایستی توسط متخصص انجام شود اما در مواردی مشاهده می شود که افراد بدون دانش و مهارت تخصصی قادر هستند تا بسیاری از ارور های ماشین ظرفشویی سامسونگ را رفع کنند.

در ادامه علاوه بر معرفی ارور هایی که بایستی توسط تکنسین تعمیر ظرفشویی مشهد انجام شوند، ارور هایی که کاربران می توانند در کوتاه ترین زمان به بررسی و رفع آن ها بپردازند را همراه با آموزش معرفی کرده ایم.

نمایش ارور 4e    در ظرفشویی سامسونگ

 

در صورتی که ورود آب به فرآیند شست و شو ظروف انجام نشود پس از گذشت 6 دقیقه با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه می شوید زیرا سنسور تشخیص آب قادر به تشخیص عدم ورود آب به دستگاه می شود و در نهایت ارور 4e را در کنترل پنل ماشین ظرفشویی مشاهده می کنید.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی در ابتدا به بررسی شیر آب دستگاه بپردازید. لازم به ذکر است که علاوه بر شیر آب بایستی قطعاتی همچون قطع کن شیر آب، دریچه آب و همچنین اتصالات سیم کشی را چک کنید و در نهایت به تعمیر یا تعویض آن ها بپردازید.

نمایش ارور 1e4 در ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که دمای آب ورودی به دستگاه بیشتر از 80 درجه سانتی گراد باشد این ارور ظرفشویی در کنترل پنل دستگاه مشاهده می شود.

برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی شیر آب گرم منزل را بررسی کنید و در صورتی که دمای آب بیشتر از 50 درجه سانتی گراد باشد به کاهش دمای آب بپردازید.

لازم به ذکر است که اگر دمای آب کم تر از 80 درجه سانتی گراد باشد در واقع ترموستات با مشکل مواجه شده است و بایستی به تعویض آن بپردازید. در صورتی که پس از تعویض ترموستات همچنان این ارور در پنل ماشین ظرفشویی شما وجود داشت بایستی از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی مشهد برای تعمیر برد الکتریکی دستگاه کمک بگیرید.

نمایش ارور 1 te در ظرفشویی سامسونگ

سنسور دما یا ترموستات در واقع از وظیفه تشخیص دمای مناسب آب برخوردار است و در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود، فرآیند تشخیص دمای آب با اختلال رو به رو می شود.

برای بررسی این قطعه بایستی تمامی اتصالات ترموستات را چک کنید و در صورت آسیب در هر یک از بخش های اتصالات به رفع یا تعویض آن ها بپردازید.

یکی از تاثیرات بروز مشکل در ترموستات، خشک نشدن ظروف پس از اتمام شست و شو است که منجر به ایجاد این ارور ظرفشویی سامسونگ می شود. توجه داشته باشید که برای اطمینان از بروز مشکل در ترموستات بهتر است از مولتی متر استفاده کنید.

نمایش ارور e5 یا se ظرفشویی سامسونگ

هر یک از ارور های e5یا se از معنای یکسانی برخوردار هستند به صورتی که اگر دستگاه در عملکرد خود با عدم تخلیه آب یا سرعت کم در تخلیه آب مواجه شود این ارور ها در پنل دستگاه نمایش داده می شوند.

برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی در ابتدا لوله و شلنگ ها را چک کنید، در صورت انسداد هر یک از آن ها به رفع گرفتگی بپردازید و همچنین در صورت مشاهده آسیب، آن ها را تعویض کنید.

در مواردی مشاهده می شود که شلنگ پیچ خورده است که در این صورت بایستی به تعمیر آن بپردازید.

توجه داشته باشید که در صورت انسداد فیلتر های ماشین ظرفشویی تخلیه آب به طور صحیح انجام نمی شود بنابراین بایستی به صورت دوره ای نظافت فیلتر ماشین ظرفشویی سامسونگ را انجام دهید.

مطالعه مفید : نصب فیلتر ماشین ظرفشویی

نمایش ارور OE ظرفشویی سامسونگ

 

یکی از مشکلات متداول در استفاده از ماشین ظرفشویی سر ریز شدن آب در دستگاه است که در صورت بروز چنین مشکلی بایستی در ابتدا سیم برق دستگاه را از پریز جدا کرده و سپس دریچه شیر ورودی آب و برد الکتریکی دستگاه را چک کنید و در صورتی که امکان تعمیر این قطعات وجود نداشت به تعویض آن ها بپردازید.

لازم به ذکر است، اگر قصد تعویض برد الکتریکی را دارید بایستی از متخصص تعمیر ظرفشویی مشهد کمک بگیرید تا بهترین برد الکتریکی را همراه با قیمتی مناسب انتخاب کنید.

نمایش ارور LE ظرفشویی سامسونگ

امروزه در طراحی و تولید ماشین ظرفشویی سامسونگ از سنسور هایی برای تشخیص نشتی آب استفاده می شود و در زمانی که این سنسور ها فعال شوند با این ارور ظرفشویی سامسونگ مواجه خواهید شد.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی شلنگ، لوله و همچنین پمپ تخلیه را چک کنید تا هیچ گونه آسیب و شکستگی نداشته باشند. لازم به ذکر است که اگر امکان تعمیر قطعات وجود نداشته باشد بایستی به تعویض آن ها بپردازید.

نمایش ارور HE ظرفشویی سامسونگ

ارور HE به دلیل بروز مشکل در قطعه هیتر المنت دستگاه ایجاد می شود و برای بررسی و رفع این ارور ظرفشویی سامسونگ بایستی در ابتدا سیم برق ماشین ظرفشویی را از پریز جدا کرده و سپس اتصالات سیم کشی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

نمایش ارور HE1 ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که ترموستات دمای بیشتر از 80 درجه را تشخیص دهد، این ارور در پنل دستگاه مشاهده می شود.

برای بررسی و رفع این ارور بایستی در ابتدا سیم برق ماشین ظرفشویی سامسونگ را از پریز جدا کرده و سپس درب دستگاه را باز کنید، درجه حرارت آب را چک کنید، اگر دمای آب نزدیک به 176 درجه فارنهایت بود به معنی گیر کردن رله هیتر روی برد اصلی است و بایستی برای رفع این مشکل PBA اصلی جایگزین شود.

لازم به ذکر است که اگر دمای آب کم تر از 176 درجه فارنهایت باشد، احتمال بروز مشکل در ترموستات نیز وجود دارد که در این صورت بایستی به تعویض این قطعه بپردازید و امکان تعمیر آن وجود ندارد.