سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که بایستی پیش از شستن کفش در ماشین لباسشویی بدانید

 

رعایت نکات استفاده صحیح از ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین اقداماتی است که منجر به پیشگیری از تعمیر ماشین لباسشویی مشهد خواهد شد و در نتیجه قادر به استفاده بهتری از ماشین لباسشویی خواهید بود.

لباس‌هایی که در ماشین لباسشویی می‌گذارید هرگز یکسان نیستند و در بسیاری از موارد افراد کفش‌های خود را در ماشین لباسشویی نیز می‌شویند زیرا ماشین لباسشویی قادر است کفش‌ها را به بهترین وجه تمیز کند.

اگر چند نکته را رعایت کنید، شستن کفش در ماشین لباسشویی به ماشین و کفش آسیبی نمی رساند. به همین دلیل در این مقاله با مهم ترین نکات شستن کفش در ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد تا علاوه بر شست و شو کفش های خود به بهترین نحو از تعمیر لباسشویی مشهد پیشگیری کنید.

مهم ترین نکات شستن کفش در ماشین لباسشویی

همانطور که در بالا ذکر شد، دانستن نحوه شستن کفش در ماشین لباسشویی می تواند به شما کمک کند تا آنها را تمیزتر نگه دارید و از آسیب دیدن ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید.

در ادامه انواع نکات مهم برای شستن کفش در ماشین لباسشویی را می توانید مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر : آموزش شستن کاپشن در لباسشویی

از مواد شوینده پودری استفاده نکنید

هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی بهتر است به جای پودر از مواد شوینده مایع استفاده کنید زیرا استفاده از پودر باعث باقی ماندن ذرات روی کفش می شود و علاوه بر عدم کثیف شدن کفش به جنس کفش آسیب وارد می شود.

از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید

مواد شوینده ای که برای شستن کفش ها در ماشین لباسشویی استفاده می شود یکی از نکات مهم در شستشو است، زیرا شوینده ای که انتخاب می کنیم می تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی یا آسیب دیدن لباس یا کفش شود.

شوینده هایی که هنگام شستشو کف زیادی تولید می کنند و شوینده های قوی از جمله مضر ترین مواد برای لباس، کفش و حتی ماشین لباسشویی هستند.

در بسیاری از موارد، بسته به نوع لباس یا کفشی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید، باید بهترین مایع لباسشویی را انتخاب کنید.

جنس کفش را بررسی کنید

درست مانند نوع لباسی که در ماشین لباسشویی قرار می دهید، نوع کفش نیز بسیار مهم است.

هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی از گذاشتن کفش های چرمی یا جیر در ماشین لباسشویی خودداری کنید، زیرا کفش های پارچه ای به راحتی در ماشین لباسشویی شسته می شوند و آسیبی به آنها وارد نمی شود، در حالی که کفش های چرمی نسبتاً ظریف هستند و نیاز به شستشو دارند.

در زیر کفش هایی را معرفی می کنیم که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند.

·       کفش های چرمی

·       کفش های که جنس آن ها جیر است

·      کفش های دارای گلدوزی، منجوق دوزی، مهره دوزی

·      کفش های ابریشمی

·      کفش های پاشنه بلند

·      و ...

باز کردن برند کفش ها

جدا کردن بند کفش قبل از قرار دادن کفش در ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین مراحل شستن کفش در ماشین لباسشویی می باشد به همین دلیل بند کفش باید با دست شسته شود. در صورتی که امکان برداشتن بند از روی کفش وجود نداشت، بند را داخل توری قرار دهید و به خوبی آن را ببندید یا تمام بند را با چسب بپوشانید و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

امروزه کیسه های توری برای شستن کفش ساخته می شوند و با تهیه آنها می توانید با خیال راحت کفش های خود را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

اگر بند در حین شستشو باز شود، ممکن است از طریق قسمت لاستیکی وارد پمپ شود و باعث گرفتگی و آسیب به پمپ و سایر قسمت ها شود.

کفی کفش را جدا کنید

پس از بازکردن بند کفش، کفی ها را از داخل کفش جدا کرده و با دست بشویید. برای از بین بردن بوی نامطبوع کفی، مقداری جوش شیرین روی کفی آن بریزید تا بوی نامطبوع کفش آن از بین برود و سپس با وسیله ای مانند مسواک، کثیفی ها را پاک کنید.

شست و شو کفش های گلی

اگر روی کفش هایتان کثیفی شبیه گل وجود دارد، ابتدا آن ها را با دست تمیز کنید و بعد از پاک کردن کثیفی، آن ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

خشک کردن نامناسب کفش پس از اتمام شست و شویکی از دلایلی است که می تواند باعث افزایش بوی بد کفش شود، علاوه بر عدم از بین بردن بوی کفش، خشک نشدن کفی کفش نیز می باشد.

پس از شستن کفش‌ها در ماشین لباس‌شویی، آن‌ها را روی روزنامه یا حوله قرار دهید و از آن‌ها در برابر نور مستقیم خورشید و هوای تازه محافظت کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت چند روز باعث از بین رفتن رنگ کفش‌هایتان می‌شود.

بعد از شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، داخل کفش ها را پر کنید تا شکل آنها تغییر نکند و دوباره به حالت اولیه خشک شوند. کفش ها باید بلافاصله پس از شستشو از ماشین لباسشویی خارج شوند تا بوی بد در آن ها تشدید نشود.

بند و کفی کفش را در صورت خیس بودن در کفش قرار ندهید، بلکه اجازه دهید هر سه یعنی کفش، بند کفش و کفی کاملا خشک شود و سپس کفش را به حالت اولیه برگردانید. اگر کفش در نزدیکی منبع حرارتی قرار گیرد، پس از خشک شدن، کاملاً شکل خود را از دست می دهد و علاوه بر تغییر شکل کفش، ممکن است تغییر سایز نیز ایجاد شود.

در واقع بایستی کفش های خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، آنها را در نزدیکی منبع گرما مانند بخاری یا رادیاتور قرار ندهید. اگر برای خشک کردن کفش خود عجله دارید، بهتر است از پنکه یا کولر استفاده کنید.

چرخش کند درام ماشین لباسشویی

یکی از نکات مهم شستن کفش در ماشین لباسشویی سرعت آن است، زیرا اگر سرعت را روی حالت سریع قرار دهید نه تنها به کفش آسیب می رساند بلکه به ماشین لباسشویی نیز آسیب می رساند.

تنظیم 400RPM یا بدون چرخش ممکن است مناسب ترین گزینه برای درام دستگاه باشد. هنگام شستن کفش ها در ماشین لباسشویی، همیشه سعی کنید چرخش درام را روی یک تنظیم آهسته قرار دهید.

تنظیم دمای آب برای شست و شو

دمای آب هنگام شستشو بسیار مهم است، بنابراین هنگام شستن کفش در ماشین لباسشویی حتما از آب سرد استفاده کنید، زیرا استفاده از آب گرم باعث آسیب دیدن کفش می شود. دمای مطلوب برای شستن کفش ها بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد می باشد.

بررسی لیبل کفش

قبل از گذاشتن کفش در ماشین لباسشویی حتما برچسب آن را بررسی کنید زیرا در برخی موارد به دلیل نوع و ماهیت کفش شستن کفش در ماشین لباسشویی ممنوع است.

استفاده از وایتکس و مواد سفید کننده ممنوع

افزودن سفید کننده به فرآیند شستشو می تواند کفش های شما را تمیزتر کند، اما صد درصد به ماشین لباسشویی شما آسیب می رساند. بنابراین از استفاده از مواد شوینده سفید کننده خودداری کنید.

افزودن وایتکس به فرآیند شستشو تنها در صورتی مجاز است که مقدار مورد نظر وایتکس را با دو لیتر آب مخلوط و رقیق کرده و سپس از طریق مخزن، مایع شستشو به فرآیند شستشو اضافه شود، در غیر این صورت سطح شستشوی دستگاه باید تعمیر شود.

جلوگیری از تعمیر ماشین لباسشویی

همانطور که می دانید، استفاده صحیح از ماشین لباسشویی و دانستن نکات کاربردی مفید می تواند از تعمیر ماشین لباسشویی جلوگیری کرده و عملکرد آن را بهبود بخشد. پس اگر نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن کفش یا ماشین لباسشویی، کفش های خود را تمیز کنید و همچنین از بی نقص بودن ماشین لباسشویی مطمئن باشید.