سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش بهترین روش ها برای رفع ارور ظرفشویی ال جی

 

امروزه ماشین های ظرفشویی دارای ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند خطاها یا کدهای خطا را در صورت عدم کارکرد یک قطعه داخلی به درستی نشان دهند. بسیاری از انواع خرابی های دستگاه ال جی را می توان بدون نیاز به متخصص تعمیر دستگاه برطرف کرد، اما برای رفع برخی از این ایراداتبه کمک تکنسین تعمیر ظرفشویی ال جی مشهد نیاز خواهید داشت.

با دانستن معنی انواع ارورهای دستگاه ال جی و آشنایی با آن می توانید به راحتی مشکل اصلی دستگاه را پیدا کرده و در اسرع وقت آن را حل کنید.

رایج ترین انواع ارور ظرفشویی ال جی

دلایل زیادی وجود دارند که منجر به ایجاد ارور ظرفشویی ال جی در صفحه نمایش شوند. در این زمینه سعی داریم مهمترین و رایج ترین خطاها در هنگام شستشوی ماشین های ظرفشویی ال جی و نحوه رفع آنها را معرفی کنیم تا در صورت مواجه شدن با این ارور ها با بررسی و رفع آن ها در اسرع وقت از بروز این خطاها جلوگیری کنید.

مطالعه بیشتر : بهترین ماشین ظرفشویی ال جی در بازار ایران چیست؟

خطای AE

 

ارور AE    یکی از انواع ارور ظرفشویی ال جی است و در واقع نشان دهنده نشتی آب در زیرا دستگاه است که نشت آب را می توان در سریع ترین زمان ممکن تشخیص دهد.

بروز نشتی در ماشین ظرفشوویی می تواند ناشی از نصب نادرست دستگاه، پر شدن بیش از حد دستگاه، نقص الکتریکی، استفاده از تجهیزات اشتباه و ... باشد.

برای رفع ارور شستشوی دستگاه ال جیابتدا باید نشتی را بررسی کنید و در صورت مواجه شدن با کف ناشی از نشتی مواجه شده اید بایستی نوع مواد شوینده خود را تغییر دهید و همچنین شلنگ تخلیه را بررسی کنید، زیرا در اکثر موارد لوله آب دارای گرفتگی یا انسداد می باشد.

خطای CE

 

این ارور در واقع نشان دهنده خرابی موتور در ماشین ظرفشویی است و تنها در صورت وجود نقص فنی در موتور یا سیم کشی نادرست بین موتور و برد الکتریکی ایجاد می شود.

برای رفع این خطا سیم برق دستگاه را از پریز جدا کرده و 10 ثانیه صبر کنید و سپس دستگاه را مجدد خاموش کنید. پس از انجام مراحل ذکر شده، دکمه پاور را فشار دهید تا دستگاه روشن شود و از روش شستشوی جدید استفاده کنید.

خطای CR

هنگامی که ماشین ظرفشویی در حالت تست است با این ارور ظرفشویی ال جی مواجه خواهید شد. این خطا توسط نصاب ها، تعمیرکاران و ... ایجاد می شود و علت این خطا در بررسی ماشین ظرفشویی توسط خودش است.

برای بررسی و رفع این خطا تنها کافی است دستگاه را خاموش کرده و بعد از 2-3 دقیقه دوباره آن را روشن کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که این ارور در واقع یک هشدار است و نشان دهنده مشکلی در قسمت های داخلی دستگاه نیست.

خطای BE

این ارور ظرفشویی ال ‌جی تنها در صورتی رخ می‌دهد که از مواد شوینده اشتباهی برای شست و شوی ظروف استفاده می‌کنید یا دستگاه تراز نبوده و دارای لرزش حین امجام فعالیت است. برای رفع این ارور باید از مواد شوینده مناسب برای شست و شوی ظروف استفاده کنید و ماشین ظرفشویی را در حالت تراز قرار دهید تا موفق به رفع ارور ایجاد شده در پنل ماشین ظرفشویی شوید.

خطای NE

 

این ارور در واقع نشان دهنده نقص در موتور یا نقص در میکروسوئیچ تعبیه شده در درب ماشین ظرفشویی است و باید به این نکته اشاره کنیم که این ارور یکی از جدی ترین خطاهایی است که ممکن است در استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی با آن مواجه شوید، بنابراین در صورت مواجه شدن با این ارور ظرفشویی ال جی سریعا از تکنسین تعمیر ظرفشویی در مشهد کمک بگیرید تا مشکلات بیشتری در ساختار دستگاه شما ایجاد نشود.

برای رفع این ارورظرفشویی ال جی بایستی حتما میکروسوئیچ را تعویض کنید و تعویض میکرو سوئیچ باید توسط فردی متخصص در تعمیر لوازم برقی انجام شود.

خطایPF

PF یکی از انواع ارورهایی است که ال جی روی پاور نمایش می دهد. اگر دستگاه شما با مشکلاتی مانند قطع برق یا خاموش شدن مواجه است، ممکن است این خطا روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شود.

برای بررسی و رفع علت اصلی این خطا، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید و مطمئن شوید که برق ساختمان دارای هیچ گونه اختلال نمی باشد و سپس اگر مشکلی در تولید برق وجود نداشت، باید فیوز را چک کنید.

اگر پس از بررسی فیوز برق مشکلی در این بخش وجود نداشت، محافظ برق دستگاه خود را بررسی کنید تا این قطعه با هیچ گونه مشکلی در انتقال برق مواجه نباشد.

در صورت انجام روش های ذکر شده، اگر موفق به رفع ارور ایجاد شده نشده اید، بهتر است از تعمیرکاران حرفه ای صانا سرویس در مشهد کمک بگیرید.

خطای TE

این خطا به دلیل مشکل در ترمیستور یا تشخیص زیاد بودن دمای آب ورودی به دستگاه ایجاد می شود. این خطا زمانی رخ می دهد که دمای آب ورودی به دستگاه بالاتر از 194 درجه فارنهایت باشد.

برای رفع این ارورظرفشویی ال جی باید سریعا شیر آب را ببندید و سیم برق را از پریز بکشید و با یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی مشورت کنید، زیرا این ارور یکی از جدی ترین ارورهای ماشین ظرفشویی است و نیاز به بررسی توسط متخصص دارد.

اگر پس از انجام مراحل مشخص شده خطایی در دستگاه رخ داد باید از تکنسین های تعمیرات ظرفشویی مشهد کمک بگیرید.

خطای IE

این خطا زمانی ظاهر می شود که سنسور های ماشین ظرفشویی مشکل آب ورودی را تشخیص دهند. علاوه بر مشکلات ذکر شده، خطاهای IE ممکن است به دلیل مشکلات در زمینه هایی مانند سوئیچ آب، برق، منبع تغذیه، میکرو سوئیچ و ... نیز رخ دهد. در این زمینه باید از تکنسین تعمیر دستگاه ال جیکمک بگیرید. برای رفع این خطااولین گام برای این است که شیر آب را باز کرده و فشار آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فشار آب مناسب است. لوله های آب را نیز بررسی کنید زیرا گاهی اوقات پیچ خوردگی در این قسمت منجر به انسداد لوله های آب می شود.

خطای OE

خرابی تجهیزات اصلی یکی از انواع خرابی ماشین ظرفشویی ال جی است که تنها زمانی رخ می دهد که ایرادی در سیستم لوله کشی موجود در سیستم تخلیه آب دستگاه وجود داشته باشد.

برای بررسی و رفع این خطا باید لوله های آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیلنگ تغییر نکرده، پوسیده، یخ زده و جریان آب مسدود نشده است.

فیلتر تصفیه ماشین ظرفشویی را خارج کنید، آن را کاملا تمیز کنید و در موقعیت اولیه قرار دهید.

مطالعه بیشتر : آموزش نصب فیلتر ماشین ظرفشویی