سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع علت سرد نکردن یخچال

 

سرد نبودن مواد غذایی در یخچال یکی از مشکلات اصلی در استفاده از یخچال است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

پس از مشخص شدن علت سرد نشدن یخچال، معلوم می شود که می توانید خودتان یخچال را تعمیر کنید یا باید از متخصص تعمیر یخچال کمک بگیرید.

پس از مطالعه این مقاله، نه تنها متوجه می شوید که چرا یخچال شما خنک نمی شود، بلکه نحوه بررسی و تعمیر بسیاری از آنها را نیز یاد می گیرید و حتی می توانید بدون کمک آن یخچال خود را در خانه تعمیر کنید. تمیز کردن آن را به یک متخصص بسپارید و از فاسد شدن غذا جلوگیری کنید.

اهمیت عیب یابی سرد نکردن یخچال

دلیل استفاده مردم از یخچال، پایین نگه داشتن دمای مواد غذایی و جلوگیری از فساد زودرس آن است. وقتی یخچال دیگر نمی تواند فضای داخلی خود را خنک کند، مواد غذایی داخل آن گرم شده و فاسد می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که یخچال سرد نمی شود. در زیر اطلاعاتی در مورد علت خنک نشدن یخچال و نحوه رفع مشکل پیدا خواهید کرد.

انواع دلایل خنک نشدن یخچال

"یخچال خنک نمی شود" در واقع به معنای شرایطی است که در آن دستگاه کار می کند اما نمی تواند دمای داخل را کاهش دهد، بنابراین دمای داخل یخچال افزایش می یابد.

اگر یخچال بیش از حد گرم شود، ممکن است به مرور زمان مشکلاتی در قسمت های دیگر یخچال ایجاد شود. یکی از رایج ترین اثرات گرمای یخچال بر روی کمپرسور تأثیر می گذارد زیرا می تواند باعث شود موتور یخچال به طور مداوم کار کند.

تنظیم دمای یخچال نادرست

در برخی موارد، علت سرد نشدن یخچال، تنظیم نادرست دمای یخچال است. همانطور که می دانید، در یخچال های قدیمی، کنترل دما با حجم، و در یخچال های جدید - با پانل های لمسی روی یخچال انجام می شود. هر یخچال باید روی دمای خاصی تنظیم شود تا به اندازه کافی داخلخنک شود.

تنظیم دمای یخچال باید با توجه به فصل (گرم و سرد) تغییر کند و دمای یخچال در فصل گرم نباید با دمای یخچال در فصل سرد یکی باشد.

دمای مناسب یخچال در فصل سرد برای دستگاه های دارای ترموستات روی 2 یا 3 و برای یخچال اتوماتیک روی 4+ یا 5+ تنظیم شود.عدم گردش هوا در یخچالهنگام ساخت هر یخچال و فریزر یک دریچه هوا و یک فن تعبیه شده است که وظیفه گردش هوای داخل یخچال یا فریزر را بر عهده دارند.

اگر غذا را جلوی فن یخچال قرار دهید، هوا به درستی گردش نمی کند و غذا خراب می شود. عدم گردش هوا یکی از دلایل اصلی سرد نشدن یخچال است.

بروز مشکل در برد الکتریکی

یکی از دلایل خنک نشدن یخچال خرابی تابلو برق است، زیرا خرابی این قطعه می تواند باعث خرابی سایر قسمت های سیستم یخچال شود و علاوه بر تاثیر بر سایر قسمت ها، سرد شدن نامناسب یخچال را نیز به دنبال داشته باشد. تعمیر برد یخچال بایستی توسط تکنسین متخصص انجام شود.

پر کردن ظرفیت دستگاه

وجود مقدار زیادی غذا در دستگاه می تواند یکی از دلایل سرد نشدن یخچال باشد، زیرا هر دستگاه ظرفیت خاصی دارد و زمانی که دستگاه بیش از ظرفیت خود پر شود، فضای خالی بین مواد غذایی از بین می رود. . و گردش هوا از بین می رود. این کار به درستی انجام نمی شود.

هنگام قرار دادن مواد غذایی در یخچال بسیار مراقب باشید زیرا فاصله بین غذاها بسیار مهم است. اگر فضاهای خالی بین غذا وجود داشته باشد، گردش هوا تضمین نمی شود.

بروز مشکل در درب یخچال

یکی از مواردی است که باید بررسی شود تا علت خنک نشدن یخچال مشخص شود زیرا در بسیاری از موارد مشخص می شود که درب یخچال دچار مشکل شده و به همین دلیل هوای بیرون وارد دستگاه شده و باعث آن می شود. اشکالی ندارد، اشکالی ندارد

لاستیک دور درب یخچال ممکن است مشکلاتی مانند سایش، ترک، از بین رفتن جذب مغناطیسی در لاستیک و غیره داشته باشد.

تمیز نکردن درب یخچال

مانند سایر لوازم خانگی، یخچال نیز نیاز به تمیز کردن دارد و تمیز کردن آن بسیار مهم است، زیرا کثیفی درب یخچال می تواند باعث بسته نشدن صحیح آن شود.

برای تمیز کردن درب یخچال، ابتدا یخچال را از برق بکشید و سپس درب یخچال را با یک اسفنج مرطوب شده با آب گرم و صابون تمیز کنید.

کثیفی در کویل های کندانسور

همانطور که در بالا ذکر شد، تمیز کردن یخچال شما بسیار مهم است. در برخی موارد، سرد نشدن یخچال ممکن است به دلیل کثیف بودن کویل های کندانسور یخچال باشد. در این حالت، کویل های کندانسور را حداقل هر شش ماه یکبار تمیز کنید.

یخچال تراز نیست

هر وسیله خانگی مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی، یخچال و غیره باید به صورت افقی در جای خود قرار گیرد تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

اگر یخچال تراز نباشد، ممکن است در بسته نشود و هوای داخل بیش از حد گرم شود.

محل قرارگیری یخچال

محل یخچال باید با در نظر گرفتن شرایط تعیین شود، به عنوان مثال. مثلا اینکه یخچال در محیط خیلی سرد یا خیلی گرم قرار نگیرد، یخچال در فضای باز قرار نگیرد.

قرار دادن یخچال در تمام مکان های فوق می تواند دلیل سرد نشدن یخچال باشد زیرا اگر خیلی سرد باشد یخچال به اندازه کافی فضای داخلی را خنک نمی کند و در نتیجه غذا خراب می شود.

پس از بررسی و تایید دلیل سرد نشدن یخچال، در صورت سرد نشدن یخچال به دلیل قرار گرفتن دستگاه، محل آن را تغییر دهید.

کاهش گاز مبرد

جریان گاز در یخچال یکی از دلایل سرد شدن یخچال است. اگر مقدار گاز یخچال کم شود یا تمام شود، داخل یخچال خنک نمی شود و غذا خراب می شود.

برای تعمیر یا بخور یخچال خود از یک متخصص یا تکنسین در زمینه تعمیر انواع یخچال کمک بگیرید و هرگز بدون دانش کافی دستگاه را تعمیر یا بخور نکنید.

مشکل از ترموستات یا سنسور

ترموستات و سنسور وظیفه تنظیم دمای یخچال را بر عهده دارند و تنها تفاوت آنها در استفاده از آنها در یخچال است زیرا ترموستات در یخچال های قدیمی و سنسور در یخچال های جدید استفاده می شود.

مشکل در هر یک از این قسمت ها می تواند از خنک شدن یخچال جلوگیری کند زیرا ترموستات و سنسور برای خنک نگه داشتن یخچال باید در تنظیمات خاصی باشند.

در برخی موارد، خرابی ترموستات یا سنسور باعث می شود موتور به طور مداوم کار کند. این می تواند باعث ایجاد مشکل در سایر قسمت های دستگاه شود و هزینه قبض برق شما را افزایش دهد.

ایراد در رله استارت و موتور

یخچال به صورت مرحله ای خنک می شود. یکی از این مراحل تبدیل گاز به مایع توسط کمپرسور است. اگر کمپرسور یا رله راه اندازی با مشکل مواجه شود، نمی توانند گاز را به مایع تبدیل کنند، مانند: ب- در نتیجه یخچال و فریزر به اندازه کافی سرد نمی شوند و زودتر با فاسد شدن مواد غذایی مواجه می شوید.

مشکل از فن اپراتور

خرابی فن کنترلی یکی از دلایل سرد نشدن یخچال است، زیرا فن وظیفه گردش سرما بین فریزر و یخچال را بر عهده دارد و به همین دلیل می تواند به دلیل ناکافی بودن باعث آسیب به فن شود.

خطای فن کمپرسور

نصب شده در تمامی یخچال ها مجهز به فن می باشد. هنگامی که دما افزایش می یابد، کمپرسور از فن برای کاهش دمای کمپرسور و خنک کردن موتور استفاده می کند.

در صورت از کار افتادن فن، دمای کمپرسور افزایش می یابد و بنابراین در یخچال به خوبی خنک نمی شود.

فاصله بین پشت دستگاه و دیوار

یکی از دلایل عدم سرمایش، موقعیت نادرست یخچال است، زیرا پشت یخچال باید چهار اینچ از دیوار فاصله داشته باشد تا هوا به خوبی گردش کند.