سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

 

لباس های سفید همیشه هنگام شستشو باعث نگرانی افراد می شود و در بسیاری از موارد، افراد استفاده از شوینده های قوی یا شوینده های مخصوص لباس های سفید را انتخاب می کنند.

در زیر با روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی، انواع شوینده ها و نحوه استفاده از آنها و ... آشنا می شوید.

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی در صورت رعایت نکات زیر می تواند بسیار مفید باشد. پس اگر می خواهید لباس های خود را به بهترین حالت ممکن بشویید در ادامه مطالب بعدی با ما همراه باشید تا با مطالعه مطالب علاوه بر نحوه شست و شو لباس سفید با استفاده از ماشین لباسشویی از تعمیر لباسشویی مشهد پیشگیری کنید.

شستن لباس سفید در لباسشویی

لباس های سفید همیشه به مراقبت های متفاوتی نیاز دارند زیرا با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند. همچنین اگر لباس‌های سفید همراه با لباس‌های رنگی در ماشین لباس‌شویی شسته شوند، ممکن است لباس‌های رنگی روی لباس‌های سفید لکه بر جای بگذارند و در نتیجه به دلیل تغییر رنگ، لباس سفید قابل استفاده نیست.

برای شستن لباس‌های سفید در ماشین لباس‌شویی، باید آن ‌ها را از لباس ‌های مشکی یا رنگی جدا کرد.

شایان ذکر است که لباس های سفیدباید با سرعت بیشتری شسته شوند زیرا به دلیل رنگ روشن به راحتی لکه می شوند.

مطالعه بیشتر : شستن کاپشن در لباسشویی

شستن لباس سفید دارای لکه

لکه های روی لباس بسیار آزار دهنده هستند و رنگ سفید لکه ها را بیشتر نمایان می کند. در زیر به شما نشان می دهیم که چگونه لباس های سفید را در ماشین لباسشویی بشویید تا در سریع ترین زمان ممکن لکه را از روی لباس های خود پاک کنید.

تست پارچه لباس

هنگام شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی با مواد شوینده، ابتدا قسمتی از لباس که کمتر دیده می شود را بشویید و مقداری ماده شوینده در آنجا بریزید. پس از شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی، بررسی کنید که آیا جنس لباس تغییر کرده است یا خیر.

 

در صورت آسیب دیدن پارچه، از استفاده مجدد از این ماده شوینده خودداری کنید و به یاد داشته باشید که اثر لکه روی لباس حتی با ترکیب مواد شوینده تغییر نمی کند و حتی اگر لکه از بین برود، پارچه لباس شسته شده دارای کیفیت گذشته خود نیست.

لباس های خیس

یکی از بهترین روش های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی، تغییر حالت شستشو بدون استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی است. همچنین می توانید لباس ها را چند ساعت در آب خیس کنید و بعد از گذشت مدتی بشویید.

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی

استفاده از مواد شوینده مختلف نیاز به دانش بیشتری در مورد شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی دارد. اگر قصد استفاده از شوینده های جدید را دارید، حتما دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما را مطالعه فرماید، زیرا زمان شستشو ممکن در ماشین لباسشویی اینورتر متفاوت باشد.

معرفی بهترین مواد شوینده برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

لباس های سفید با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند، حتی زمانی که پوشیده نمی شوند.

برای رفع تغییر رنگ لباس های سفید پیشنهاد می کنیم برای شستن لباس سفید در لباسشویی از مواردی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

·       سرکه

·      جوش شیرین

·      وایتکس

·      آب اکسیژنه

·      مایع لباسشویی

·      پودر لباسشویی

·      قرص لباسشویی

·      و...

تمام موارد فوق توانایی پاک کردن بسیاری از لکه ها را از روی لباس های سفید دارند، به همین دلیل از آنها برای شستشوی لباس های سفید در ماشین لباسشویی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که بسیاری از مردم تصور می کنند که ترکیب این مواد منجر به تمیزتر شدن لباس می شود، اما این تصور کاملاً اشتباه است، زیرا ترکیب این مواد می تواند باعث آسیب جدی به پارچه و انتشار گازهای خطرناک شود.

سرکه

یکی از راه های شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی استفاده از سرکه هنگام شستشو است.

برای افزودن سرکه به مخزن شستشو، ابتدا یک فنجان سرکه سفید را رقیق کرده و سپس آن را به مخزن شستشو اضافه کنید. به یاد داشته باشید که سرکه باید بعد از شستن لباس ها و هنگام آبکشی به فرآیند شست و شو اضافه شود.

افزودن سرکه به چرخه آبکشی هنگام شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی از آسیب دیدن پارچه جلوگیری می کند، در غیر این صورت سرکه می تواند باعث پوسیدگی پارچه شود.

وایتکس

وایتکس یکی از قوی ترین مواد شوینده است که می تواند تاثیر بسزایی در تمیزی لباس داشته باشد.

استفاده زیاد از این مواد شوینده می تواند به بافت لباس آسیب می رساند. بنابراین بهتر است لباس های سفید را با  استفاده از مقدار کمی از وایتکس در ماشین لباسشویی بشویید تا لباس ها درخشش خود را مجدد به دست آورند و همچنین با بافت و الیاف پارچه آسیبی وارد نشود.

جوش شیرین

در بسیاری از موارد ممکن است لباس‌های سفید همراه با لباس‌های رنگی داخل ماشین لباس‌شویی گذاشته شود و لباس ‌های سفید کثیف شوند. در این صورت برای شستن لباس های سفید در ماشین لباسشویی باید از جوش شیرین استفاده کنید زیرا جوش شیرین تنها ماده شوینده ای است که می تواند اثر رنگ لباس های دیگر روی لباس های سفیدرا از بین ببرد.

بنابراین یکی از بهترین مواد برای شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی، جوش شیرین محسوب می شود.

نکاتی که بایستی پیش از شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی بدانید

رعایت نکات زیادی هنگام شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی می تواند باعث تمیزی لباس های سفید در ماشین لباسشویی و همچنین افزایش طول عمر آنها شود که در ادامه مهم ترین نکات شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی را به شما معرفی خواهیم کرد.

·      قبل از گذاشتن لباس در ماشین لباسشویی بهتر است لکه هایی مانند لکه های چربی را پاک کنید و سپس لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

·      قبل از شستشو، برچسب لباس را بررسی کنید تا در صورت وجود تداخل با برخی مواد شوینده، از شست و شوی لباس خودداری کنید و از مواد شوینده دیگری استفاده کنید.

·      از مخلوط کردن لباس های رنگی و سفید در هنگام شستشو خودداری کنید.

·      تمام ظرفیت ماشین لباسشویی را پر نکنید تا لباس ها فضای کافی برای شستشو داشته باشند.

·      سعی کنید لباس های سفید را در ماشین لباسشویی با استفاده از آب گرم بشویید تا آلودگی ها کاملا پاک شوند.

·      بعد از شستن لباس ها، آن ها را بیرون بیاورید و در معرض نور خورشید قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند

·      و...

اگر تمام نکات بالا را رعایت کنید می توانید عمر لباس خود را افزایش دهید و در بازه زمانی طولانی تری از لباس های سفید خود استفاده کنید.