سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با نحوه تعمیر کمپرسور یخچال

 

موتور هر وسیله ای درست مانند قلب بدن انسان کار خاصی را انجام می دهد. بنابراین مهمترین قسمت هر دستگاهی موتور آن دستگاه است که برق سایر قطعات را تامین می کند. در صورت بروز مشکل در موتور بایستی به تعمیر یخچال مشهد اقدام کنید، چرا که عدم تعمیر به موقع دستگاه در صورت بروز مشکل در موتور، منجر به ایجاد مشکلات متعددی خواهد شد.

تعمیر کمپرسور یخچال

یکی از پیچیده ترین تعمیرات یخچال است. قبل از انجام این تعمیر، باید اطلاعات دقیق این تعمیر را مطالعه کنید. پس اگر قصد تعمیر کمپرسور یخچال خود را دارید حتما در اسرع وقت اطلاعات ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعمیر موتور یخچالمطالعه فرمایید.

مطالعه بیشتر : عیب یابی یخچال سامسونگ

آشنایی با قطعات داخلی کمپرسور یخچال

در موتور یخچال قطعات مختلفی مانند پیستون، لنگ و انواع شیر وجود دارد. هر یک از این قسمت ها وظیفه خنک سازی یخچال را بر عهده دارند و عملکرد کلی تمامی قطعات باعث خنک شدن یخچال می شود.

یکی از جالب ترین قسمت های این بخش، رفتار و رابطه عملی تک تک قطعات به کار رفته در کمپرسور است، زیرا قطعات کمپرسور به یکدیگر وابسته هستند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند، به طوری که میل لنگ به لطف چرخش خود باعث ایجاد پیستون ها به سمت بالا و پایین حرکت می کنند و مانند پمپ ها فرآیندرا انجام می دهند که باعث باز و بسته شدن سوپاپ ها و در نتیجه جریان گاز در لوله ها و سیلندرها می شود.

چه زمانی کمپرسور یخچال را تعمیر کنیم؟

در واقع عمر کمپرسور یخچال 10 سال است، البته عواملی مانند نوسانات برق و ضربه ها می تواند باعث از کار افتادن کمپرسور قبل از گذشت 10 سال شود. بنابراین این بدان معنا نیست که بعد از ده سال دیگر یخچال 100% متحرک نخواهد بود، بلکه در برخی موارد شاهد عملکرد عالیبرای بیش از 10 سال هستیم.

علائم کمپرسور یخچال شما به خدمات نیاز دارد

سیگنال مختلف وجود دارد که می تواند باعث خرابی کمپرسور شود. در این بخش چند نمونه ارائه می کنیم:

·       صدای بیش از حد و مزاحم

·       کاهش میزان سرما در یخچال

·       سوختگی هایی که می تواند در اثر اتصالات الکتریکی ایجاد شود

·      سوختگی قسمت های داخلی کمپرسور

·      و...

علائم نیاز به تعمیر کمپرسور یخچال

علائم زیادی وجود دارد که نشان دهنده نیاز به تعمیر کمپرسور است. برخی از آنها را ارائه می کنیم:

عرق کردن یخچال

این مشکل می تواند باعث خراب شدن مواد غذایی در یخچال شود که خطرات زیادی را به همراه دارد و یخچال دائماً عرق می کند که باعث می شود ذرات آب به راحتی روی بدنه یخچال دیده شوند.

فساد مواد غذایی

حتی اگر یخچال شما دائماً عرق نمی کند، احتمالاً با فاسد شدن مواد غذایی روبرو خواهید شد.

وقتی یخچال را روشن می‌کنید، وقتی یخچال را از پریز جدا می‌کنید، جرقه‌هایی در نزدیکی پریز ایجاد می‌شودقطع و جرقه ممکن است نشان دهنده این باشد که کمپرسور نیاز به سرویس دارد. اگر با هر یک از این مشکلات مواجه هستید، به احتمال زیاد مشکل از کمپرسور است.

کمپرسور داغ است

ممکن است فکر کنید گرم شدن موتور در حین کار یکی از علائم طبیعی است، اما به یاد داشته باشید که این گرما نباید از درجه خاصی بیشتر شود و حداکثر درجه ای که کمپرسور در حالت عادی به آن می رسد کمتر از 300 درجه است، بنابراین اگر شما باید، اگر با فضایی بزرگتر از این اندازه سر و کار دارید، حتما باید موتور یخچال را تست کنید.

یخچال گرم است

داغ بودن یخچال دو دلیل دارد که می تواند با قرار دادن یخچال در محیط گرم ایجاد شود. در حالت دوم اغلب اتفاق می افتد که یخچال با وصل شدن به پریز بدون مصرف برق گرم می شود که در این مورد اینطور است با این تفاوت که وقتی یخچال گرم می شود موتور گرم می شود و وقتی اینمشکل دارد. رخ دهد، کمپرسور یخچال نیاز به تعمیر دارد.

صدای مزاحم

اگر صدای یخچال خیلی زیاد باشد آزاردهنده است و در برخی موارد این صداها عجیب است. یکی از شایع ترین دلایل این مشکل سوختن موتور است. در صورت شنیدن این صداها بهتر است هر چه سریعتر موتور یخچال را تعمیر کنید.

روشن و خاموش کردن یخچال به طور مکرر

یکی از علائم سوختگی موتور یخچال روشن و خاموش شدن مکرر آن است که به موتور یخچال نیمه سوخته نیز معروف است.

مطالعه بیشتر : علت خاموش شدن یخچال فریزر

مقاومت کمپرسور را بررسی کنید موتور

یخچال نوعی قطعه الکتریکی است و مانند سایر قطعات برقی دارای مقاومت داخلی است که نباید از 6-8 اهم بیشتر شود.

مراحل تعمیر کمپرسور یخچال

احتراق موتور یکی از بزرگترین اشتباهات در تعمیر کمپرسور یخچال است. بر خلاف تصور رایج، راه حل هایی برای این مشکل نیز وجود دارد. با مطالعه مطالب این صفحه به لطف راهکارهای ارائه شده قادر خواهید بود در مدت زمان کوتاهی کمپرسور یخچال خود را تعمیر کنید. هر چه سریعتر این کار را انجام دهید.

تعویض شیر ورودیهنگام تعمیر کمپرسور یخچال

یک شیر ورودی نیز در پشت یخچال تعبیه شده است که می توان از آن برای اتصال یا قطع برق یخ ساز استفاده کرد. ابتدا شیلنگ منبع تغذیه را از شیر ورودی جدا کرده و سپس شیر را باز کنید. اگر آب شروع به خروج از لوله کرد، به این معنی است که منبع تغذیه کار می کند و مشکلی در عملکرد آن وجود ندارد و شیر در قسمت ورودی نیاز به تعویض و تعویض دارد. به یاد داشته باشید که پس از تعمیر شیر، نشتی باید دوباره بررسی شود تا از تعمیر کامل آن اطمینان حاصل شود.

تمیز کردن لوله های تخلیه

می توانید سوراخ تخلیه را با سشوار گرم کنید تا داخل آن کاملا تمیز شود و خروجی ها کاملا باز شوند. سپس می توانید آب انباشته شده را با اسفنج بردارید. به یاد داشته باشید که قبل از تعویض درب، مقداری آب داخل شیلنگ بریزید تا مطمئن شوید کهفرآیند تخلیه را کامل می کند.

 شیر زین را باز کنید

برای رفع انسداد دریچه، آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، سعی کنید با نیروی بیشتری اجازه دهید رسوب از طریق این کانال ها خارج شود و سپس دوباره دریچه را باز کنید.

نشتی

این مورد یکی از رایج ترین موارد مشکلات کمپرسور است. در صورت وجود نشتی در لوله های برق و آب، گودال هایی در زیر یخچال ایجاد می شود و در برخی موارد ممکن است این نشتی به قسمت هایی از یخچال منتقل شود. داخل یخچال نیز ظاهر می شود.

صدای بیش از اندازه

یکی از مواردی که حتما در یخچال خود با آن مواجه شده اید صدای آزاردهنده ای است که می تواند ناشی از مشکلات فن و کمپرسور یخچال باشد. در صورت بروز چنین مشکلی، حتماً باید از متخصصان مجرب کمک بگیرید.

افزایش دما در فضای داخلی یخچال و فریزر

گرمایش یخچال معمولاً به دلیل نوسانات ولتاژ برق و منبع تغذیه ایجاد می شود. بنابراین، در صورت بروز این مشکل، سوکت و اتصالات را بررسی کنید. راه حل بعدی این است که برد مدار و سیم پیچ ها را بررسی کنید زیرا این می تواند برای رفع مشکل بسیار مفید باشد. تمیز کردن سیم پیچ و تنظیم کنترل دماینیز می تواند به حل این مشکل کمک کند.