سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب ماشین ظرفشویی با روش های آسان

 

نحوه نصب ماشین ظرفشویی بسیار مهم است زیرا اگر ماشین ظرفشویی به درستی نصب نشود ممکن است باعث بروز مشکلاتی در ماشین شود از جمله: ب- سر و صدا، لرزش در حین شستشو، نشت آب، خطا در تمیز کردن ظروف و ....

در این مقاله سعی داریم تا شما را با نصب کامل ماشین ظرفشویی و همچنین انواع ماشین ظرفشویی، تاریخچه، استفاده صحیح از این ماشین ظرفشویی و ... آشنا کنیم تا با هم آشنا شویم. بدون شک پس از مطالعه این مقاله نه تنها با ماشین ظرفشویی کاملا آشنا خواهید شد، بلکه به راحتی بر نصب ماشین ظرفشوییبدون کمک تکنسین مسلط خواهید شد.

ماشین ظرفشویی چه دستگاهی است؟

امروزه ماشین ظرفشویی یکی از پرکاربردترین وسایل در هر آشپزخانه ای می باشد، زیرا این دستگاه قادر است اکثر کارهای آشپزخانه را انجام دهد و ظرف ها را در کمترین زمان ممکن شستشو و خشک کند.

قبلاً شستن ظروف زمان زیادی می برد و بسیاری از بیماری ها به دلیل شستن ظروف با آب سرد یا گرم و تماس مواد شوینده با پوست دست اتفاق می افتاد. تمام این مشکلات توسط ماشین ظرفشویی در آشپزخانه حل شد.

در واقع یک ربات ظرفشویی است که ظروف کثیف یا آلوده را با آب و مواد شوینده شسته و تمیز می کند. این دستگاه فرآیند شستشو را بدون دخالت انسان انجام می دهد و تنها کافی است پس از بارگیری ظروف، ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

تاریخچه ماشین ظرفشویی

برخلاف تصور رایج، ماشین ظرفشویی تاریخچه ای طولانی دارد، به همین دلیل است که اولین ماشین ظرفشویی در سال 1850 اختراع شد. در ابتدا این دستگاه بسیار بزرگ بود و فرآیند شستشو با بخار و آب داغ انجام می شد.

به مرور زمان ابعاد ماشین های ظرفشویی مناسب تر شد و قابلیت های بیشتری پیدا کردند و پس از آن این دستگاه بسیار محبوب شد به طوری که امروزه اکثر مردم دنیا از این دستگاه در منزل استفاده می کنند.

انواع مدل های ماشین ظرفشویی

قبل از یادگیری نحوه نصب ماشین ظرفشویی، بهتر است با مدل های مختلف ماشین ظرفشویی آشنا شوید. به طور کلی ماشین های ظرفشویی به سه دسته تقسیم می شوند.

رومیزی

حمل و نقل این دستگاه آسان است و پس از شستشو از آشپزخانه خارج می شود. به طور قابل توجهی کوچکتر از سایر ماشین های ظرفشویی است.نصب ماشین ظرفشویی رومیزیبسیار ساده و آسان است.

ایستاده

ماشین ظرفشویی ایستاده که ابعاد متفاوتی نسبت به مدل های دیگر ماشین ظرفشویی دارد، نیازی به قرار دادن در فضای بین مبلمان مانند ماشین ظرفشویی توکار ندارد. این قهوه ساز نسبت به ماشین ظرفشویی توکار ظرفیت کمتری دارد و به چرخ هایی در زیر دستگاه مجهز است تا به راحتی جابجا شود. این مدل یکی از انواع بهترین ماشین ظرفشویی محسوب می شود.

توکار

محبوب ترین انوع ماشین ظرفشویی ماشین ظرفشویی توکار است که ابعاد بزرگتری نسبت به مدل های دیگر ماشین ظرفشویی دارد. مکان هایی مانند زیر سینک، بین کابینت ها یا داخل کمد برای قرار دادن این مدل ماشین ظرفشویی بهترین هستند.

شست و شوی ظروف از طریق ماشین ظرفشویی

برای روشن کردن ماشین ظرفشویی، دستگاه را با فشار دادن دکمه ON    روشن کنید و سپس دکمه START را فشار دهید تا فرآیند شستشو آغاز شود.

ماشین ظرفشوییمانند هر ماشین دیگری مراحل شستشو را دنبال می کند و ما مراحل کامل شستشو را به شما نشان خواهیم داد.

·      آب وارد دستگاه می شود

·      باز شدن مواد شوینده

·      با استفاده از پمپ جت آب را روی ظروف اسپری می شود

·      تخلیه آب آلوده از دستگاه

·      پاشش آب مجدد

·      تخلیه مجدد

ماشین ظرفشویی مجهز به سنسور و سیستم کنترل دمای آب است که از آسیب دیدن ظروف جلوگیری می کند.

نکات استفاده صحیح از ظرفشویی

استفاده صحیح از دستگاه بسیار مهم است. بنابراین، پیروی از دستورالعمل های نحوه استفاده صحیح از این دستگاه می تواند عمر ماشین ظرفشویی شما را افزایش دهد.

قبل از قرار دادن ظروف در دستگاه، ظرف را از باقی مانده مواد غذایی تمیز کنید.

لیوان ها و ماهیتابه ها را به صورت وارونه در جای خود قرار دهید.به یاد داشته باشید که چاقو یا چنگال را در محل تعیین شده قرار دهید و به یاد داشته باشید که قسمت تیز چنگال یا چاقو باید رو به پایین باشد.هنگام شستشو درب ماشین ظرفشویی را باز نکنید زیرا آب داغ داخل ماشین ظرفشویی وجود دارد که می تواند باعث آسیب شود.

نصب ظرفشویی

همانطور که قبلا ذکر شد، نصب نادرست ماشین ظرفشویی می تواند باعث ایجاد مشکلات عملیاتی شود. به همین دلیل ما خاص ترین روش نصب ماشین ظرفشویی را شرح می دهیم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن ماشین ظرفشویی خود را نصب کنید.

شایان ذکر است که مراحل نصب ماشین ظرفشویی برای بسیاری از برندهای ماشین ظرفشویی مانند ال جی، اسنوا، سامسونگ، بوش، دوو، پاکشوما و ... قابل انجام است.

آماده سازی کابینت برای نصب ماشین ظرفشویی

اولین مرحله در نصب ماشین ظرفشویی، آماده سازی کابینت و آماده سازی شرایط نصب می باشد. در زیر می توانید مراحل آماده سازی کابینت برای نصب ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

·      یکی از مراحل مهم در تهیه کابینت آب بندی می باشد. برای تکمیل این فرآیند می توانید از رنگ های ضد آب استفاده کنید یا روی آن ها را با چسب بپوشانید.

·      قرار دادن ماشین ظرفشویی باید نزدیک سینک انجام شود، زیرا در این موقعیت ماشین ظرفشویی نه تنها به لوله ورودی آب نزدیک است، بلکه به لوله تخلیه نیز نزدیک است که تمیز کردن را بسیار آسان می کند.فاصله بین ماشین ظرفشویی و لوله زباله نباید بیش از سه متر باشد، در غیر این صورت آب نمی تواند به طور کامل تخلیه شود.

·      حفظ فاصله بین دستگاه، دیوارها و مبلمان بسیار مهم است. ماشین ظرفشویی باید پنج سانتی متر دورتر از دیوارهای مبلمان در هر طرف قرار گیرد.

سیم کشی

مرحله دوم در نصب ماشین ظرفشویی، آماده سازی سیم کشی است.

·      پریز مناسبی را که قصد دارید ماشین ظرفشویی را به آن وصل کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید برق وجود دارد.

·      سوکت باید توسط فیوز 15A محافظت شود. می توانید ولتاژ مناسب ماشین ظرفشویی خود را در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود بیابید.

·      برای اتصال ماشین ظرفشویی به برق، فقط از دوشاخه دو پین استفاده کنید و از اتصال ماشین ظرفشویی به پریز T یا پریزهای متعدد خودداری کنید.

·      سوکتی که ماشین ظرفشویی به آن متصل است باید بین 1 تا 2 متر از دستگاه فاصله داشته باشد.سیم برق تحت هیچ شرایطی نباید کشیده شود و در دسترس یا قابل مشاهده نباشد.